طراحی سایت ارزان و قیمت طراحی سایت

طراحی سایت ارزان و قیمت طراحی سایت

طراحی سایت ارزان و قیمت طراحی سایت

طراحی سایت ارزان و قیمت طراحی سایت

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۹ ق.ظ

۰

اصول طراحی وب سایت به صورت کاملا حرفه ای

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۹ ق.ظ

عنوان: روشهایی برای طراحی وب سایت باایده هایی جدید بدون کدنویسی

1-نیازسنجی (مهمترین قسمت پروژه)

به این معنی که شما باید ببینید برای چه نوع شرکتی، سازمانی و یا تجارتی قصد طراحی وب سایت دارید. مسلما وب سایت یک ارگان دولتی با وب سایت نمایندگی شرکت X در ایران تفاوت های بسیاری خواهد داشت.در صورتیکه قرار است وب سایت فوق بصورت روزانه آپدیت شود مسلما باید برنامه نویسی دینامیک و دیتا بیس پشت سر آن باشد. اما اگر قرار است وب سایت فوق سالی ۲ بار آپدیت شود بهتر است طراحی بصورت استاتیک انجام گیرد.

نکته بسیار مهم : باید این نکته را بدانید که چیزی که باعث تداوم کسب و کار و رونق در آن میشود رضایت مشتری است. مطمئن باشید که بهترین مشتریان شما کسانی هستند که توسط مشتریان راضی شما به شما معرفی شده اند. از نقطه نظر بازاریابی بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان میباشد. پس سعی کنید که نیاز واقعی مشتری را پیدا نمایید و دقیقا  چیزی که احتیاج  دارد را برای او طراحی و آماده نمایید. به صرف اینکه تخصص شما برنامه نویسی asp.net میباشد نباید به تمام مشتریانتان پیشنهاد برای داشتن وب سایت دینامیک بدهید.

۲- ابزار سنجی

باید بدانید برای طراحی وب سایت فوق از چه نرم افزارها و یا برنامه ها و چه نوع زبان برنامه نویسی استفاده نمایید. برای شرکتی که کار آن تولید محصولات غدایی مخصوص کودکان است لازم است وب سایتی طراحی نمایید که در آن فلش بکار رفته باشد. شاید شما در طول این مرحله متوجه بشوید که برای ساخت وب سایت مورد نظر نیاز به برنامه نویسی میباشد که شما به آن آگاهی ندارید، اما کار خوب و تر تمیز را فدای نا آگاهی خود ننمایید. مطمئن باشی حتی اگر آن کار را انجام ندهید بهتر از این است که کار را خراب یا کاری که باب میل مشتری نباشد تحویل دهید. اما زمانی میرسد که شما دست رد به سینه هیچ کاری نخواهید زد. اشتباه نکنید، آن زمانی نیست  که شما به تمام زبانهای برنامه نویسی آگاهی پیدا کرده اید، آن زمانی است که دور شما پر است از برنامه نویسان و طراحان مجرب و با دانشی در تمام زمینه ها. مزیت این کار این است که اگر شما کارها را به خود محدود نمایید خیلی زود حجم زمانی کاری شما پر میشود اما میتوان کارها بصورت گروهی انجام داد. مطمئن باشی این روش بسیار بهتری است.

۳-تهیه Porposal

بعد از ۲ مرحله فوق نوبت به تهیه Proposal می رسد. بزرگترین مشکل مشتریان این است که دقیقا نمی دانند به چه نوع وب سایتی و با چه نوع شکل و شمایلی نیاز دارند. شما پس از بررسی کسب و کار و خواسته های مشتری با دادن یک Prposal به ایشان، او را در راه انتخاب خواسته اش کمک و یاری نموده اید.سعی کنید سایتهای مشابه کار او در سطح ایران و بین المللی برای او پیدا کنید و اجازه بدهید با دیدن وب سایتهای فوق دید و نگرش بازتری نسبت به قضیه پیدا کند. سعی کنید از قبل Proposal هایی برای کارهای مختلف از قبل آماده داشته باشید و برای هر پروژه فقط آنرا با توجه به خصوصیات آن پروژه خصوصی سازی نمایید .

۴-پیاده سازی و اجرای

بعد از عقد قرارداد نوبت به پیاده سازی کار میرسد که بیشتر صحبت ما در این قسمت و در باره نحوه ساخت اصولی قالب یا Template سایت میباشد. روشی که امروز برای شما قصد بازگو کردن دارم برای وب سایت شرکتهای تجاری( اعم از استاتیم و دینامیک) کاربرد دارد.

شما باید بدانید که قالب یک سایت با توجه به حجم کار و نیاز مشتری میتوانید شامل ۴ یا ۵ بخش و به شکل زیر باشد :

1-Header

در این قسمت بنر سایت شما به همراه لوگو و sLogon(شعار شرکت) قرار خواهد گرفت

۲-Navigation Bar

لینک صفحات شما مانند : صفحه اصلی-خدمات-مشتریان-درباره-تماس و . . .  قرار میگیرد

۳-Slide Bar

در ابن قسمت هم میتواند لینک صفحات و تبلیغات کادر مخصوص Login و . . . قرار بگیرد

۴-Content Bar

در این قسمت توضیحات مربوط به هر صفحه قرار میگیرد

۵-Footer

اطالاعاتی در باره Copy Rights، قوانین استفاده از سایت،شرکت طراح و . . .  قرار میگیرد

نکته مهم : سایت با توجه به حجم اطلاعات میتواند دارای ۲ Navigation Bar باشد . اما اگر حجم صفحات و تعداد آنها  کم میباشد  از بین بخش ۲ و ۳ بهتر است ای یکی از آنها استفاده نمایید.یعنی Navigation Bar شما یا افقی باشد یا عمودی.

بعد از مشخص شدن اینکه لایه بندی سایت شما به چه ترتیبی خواهد بود باید ۲ یا ۳ عدد قالب برای مشتری طراحی کنید. در قسمت آینده ” نحوه طراحی قالب سایت در فتوشاپ” نحوه تبدیل قالب تهیه شده در فرمت PSD به HTML را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. اما بدانید که لازم است قبل از شروع هر کاری در باره آن کار و ویژگیهای آن بطور کامل تحقیق و توسعه بعمل بیاورید تا از برگشتها و دوباره کاریها اجتناب نمایید

۹۵/۰۵/۲۸